Dela på Facebook eller Twitter
Valla IF

Sommarutskick 2022
Tänk vad månaderna går. Redan har våra lag börjat så sakta gå på sommaruppehåll. Lika så styrelsen har en lugnare period nu. Vi summerar våren och är glada över att allt börjar bli mer som vanligt igen.

Nedan listar vi några saker som är på gång.

Gåfotboll för +65 år
Valla IF med ledare Sara Bergeås i spetsen vill testa något nytt. Vi vill testa gåfotboll för personer som har fyllt 65 år. En träningsform speciellt anpassad för de som vill gå och spela fotboll. Gåfotbollen har växt fram som en variant av Fotboll Fitness. Det är precis vad det heter, fotboll där utövarna går istället för att springa.

Välkomna att testa med oss. Torsdagen den 28/7 kl. 17:00 kör vi första passet. Vi ses på aktivitetsparkens konstgräs. Ta med bra gymnastikskor och vattenflaska.

Förutom bra motion hoppas vi det blir ett bra tillfälle att få komma ut och träffa andra.

Hoppas vi ses!

Summering vårsäsongen 2022(14-15 laget)
Fotboll ska spelas utomhus så vi tyckte nog alla att det var skönt att komma ut. I april hade vi en träningsmatch hemma mot Värmbol på konstgräset och det är fantastiskt att dessa...
Läs nyheten

Newbody
Under våren och en bit in på sommaren har spelare, ledare, föräldrar och styrelsemedlemmar ställt upp och sålt produkter från Newbody-family. Det blev en ganska bra uppslutning i år med totalt 21 säljare som registrerade sig. Totalt sålde vi produkter för 57 816 kronor. Det innebär att Valla IF och dess verksamhet fick ett tillskott på 13 38 kronor denna gång. Vi var nära rekordet 2020 på 18 848 kronor.

Topp-3 i år
  • Sophia A 39 pkt
  • Robert K 36 pkt
  • Frida D-F / Mathias F 33 pkt
Så tack alla säljare, och alla kunder som hjälper till att hålla föreningen igång.

Halvårsrapporten 2022
Ekonomin är ett intressant pussel, men är en förutsättning för en fungerande förening. Ekonomin för första halvåret är i balans och vi ligger nästintill i linje med budgeten för året. Det känns ju alltid bra. Vi har några kostnader under hösten som redan nu kräver litet plus i kassan. Tack vare en bra medlemsuppslutning, övriga intäkter och en bra försäljning på Newbody ligger vi idag på ca 35 600 kr plus, och enligt budget skulle den summan vara på 38 200 för halvåret.

MEDLEMMAR
Precis innan halvårsbrytet delade vi ut vårt 213:e medlemskort. Mestadels är det medlemmar som är aktiva inom Valla IF, eller har någon närstående som är aktiv. I dagsläget är det inte många stödjande medlemmar. Men det är klart spännande att se att vi aktiverar många.

För att kunna driva en attraktiv verksamhet för så många som möjligt är det viktigt att vi är många medlemmar. Så tveka inte att betala in en medlemsavgift, eller värva en ny medlem. Vi engagerar genom strukturerade träningar, men också genom samhällsengagemang så som genom aktivitetsparken som är öppen för spontanidrottande för alla - oavsett medlemskap eller ej.

Önskar du som medlem ta del av hela rapporten kontaktar du kansliet.

Aktivitetsparken
Uppskattningsvis 800 personer besökte familjedagen på Valla IP Aktivitetspark lördagen den 14 maj. En familjedag som innehöll något för alla och det var inte svårt att hålla sig aktiverad om man så ville. Vädret var näst intill perfekt i temperatur och sol, men bitvis lite blåsigt. Men det är inte konstigt när vi har ett större fält som granne.
Läs hela artikeln här

Kansliet stängt
Kansliet har semesterstängt från 220711 till 220807. Det går fortfarande bra att skicka e-post till kansliet. Telefonen kommer att ha telefonsvararen igång.

Vi hoppas ni har överseende med något förlängda svarstider under sommaren.

Vid akuta ärenden finns ordförande och/eller kassör. Kontaktuppgifter finns på föreningens hemsida.

Valberedning
Vi närmar oss nu halvårsmötet och arbetet med att få fram underlag till en ny styrelse nästa år. Kanske vill du vara med? Eller känner någon som är driven och skulle göra ett bra jobb i en styrelse? Vi söker ledamöten i största allmänhet, men även en ny kassör.

Tveka inte att skicka in en intresseanmälan!

Trevlig sommar!
Valla IF