Dela på Facebook eller Twitter

Senast uppdaterad 2023-10-01
Matchvärdar i CIK
Generellt

Kommunen samt Upplands Innebandyförbund har fattat liknande beslut som sammantaget innebär att det vid samtliga tillfällen som det arrangeras matcher i CIK ska finnas två matchvärdar.

Vilket lag tillsätter matchvärdar?

På samtliga dagar förutom lördagar utser de lag som spelar dessa. På lördagar ansvarar det lag som har kioskansvar även för att tillsätta matchvärdar.

Taggar och västar

Taggar till omklädningsrum och domarrum finns i nyckelskåpet på väggen mellan omklädningsrum 3 och 4. Saknas det en tagg så ska detta skyndsamt anmälas till vaktmästarna i CIK på tfnnr. 018-34760. Glöm inte att hänga tillbaka taggarna efter dagens sista match.

Västar för matchvärdar hänger i rummet mellan de två pentryna. Västarna skall hängas tillbaka där efteråt.

Matchvärdarnas uppgifter

1) En matchvärd uppe vid kiosken och läktaren ansvarar för att:

a) dirigera publik och spelare till rätt platser
b) hålla ordning på läktaren.
c) Se till att inget bollspel sker i korridorer etc.

2) En matchvärd nere vid entrén och omklädningsrummen ansvarar för att:

a) Dirigera varje lag till rätt omklädningsrum, ansvara för upplåsning av dessa samt domarrum.
b) Säkerställa att utlånade taggar återlämnas innan lagen åker hem.
c) Verka för generell ordning och reda.
d) Verka för att enbart behöriga vistas i spelargången eller ute på spelplan.
d) Grovstäda samtliga omklädningsrum och domarrum efter varje match.
SK Vide
Granstigen 2