Dela på Facebook eller Twitter
Storvreta IBK Ungdom

Tränare och föräldrar.

Vi, Storvretas sportgrupp vill bjuda in er på ett möte där vi diskuterar PROJECT EAGLE. Vi kommer hålla till i Storvretas Sporthall Onsdagen den 13/3/2024 mellan kl: 19:30 - 21:00. Kaffe och fika erbjuds på plats och finns redo från kl:19.00.

Vi har ändrat den ursprungliga tiden till onsdag 13/3 på grund av sammandrabbning med SSL Derby (6/3)

Vi vill att minst en förälder till varje spelare född 2009-2017 deltar på mötet.

Vi vill bjuda in till det här mötet för att presentera vad vi arbetat fram tillsammans för att fortsätta utveckla Storvreta Ungdom. Under säsongen så har vi träffat ungdomslag, där vi har diskuterat både träningsprocessen och den mentala inlärningen.

Vårt syfte är att visa hur vi i föreningen målmedvetet arbetar för utvecklingen av våra unga spelare. Att visa VARFÖR, HUR och VAD vi gör för att utveckla våra spelare både som person och idrottsutövare.

I år har vi tagit fram en träningsstruktur där vi presenterat i procent hur stor del av träningen vi vill fokusera på olika moment såsom teknik, smålagsspel och helplansspel. Vi har varit ute och träffat olika lag och genomfört exempel-träningar där vi inspirerat och delat olika erfarenheter mellan oss.
Kommande veckor och månader så tar vi nästa steg och kör en andra runda med exempel träningar. Vi kommer ha workshops och praktiska exempel på färdigheter som vi vill att våra spelare ska kunna hantera. Vi förbereder också uppvärmnings och avslutnings övningar för blå och grön nivå till våra samlingar. Innan våren är slut vill vi även skapa fler specifika innebandyövningar för våra yngsta spelare som ska finnas att tillgå i våra samlingar i XPS.

Varför ska jag delta?
PROJECT EAGLE är Storvretas framtagna sätt att organisera verksamheten och skapa de bästa förutsättningarna för att utveckla våra unga spelares innebandy kunskaper, men även den sociala och mentala utveckling. Vi vill visa hur vi kan hjälpa spelarna att bli mer medvetna om dem själva och hur de själva kan påverka sin utveckling.

Vi hoppas att ni har möjlighet att delta på mötet som kommer bestå av föräldrar till spelare födda från 2009-2017 och ledare för de olika lagen. Spelarna behöver inte vara med, dem träffar vi under exempelträningarna.

Låt oss veta om du kommer på mötet:
Tack för att du tog dig tid att läsa mailet till slutet.

Vid eventuella funderingar kontakta jan@storvretaibk.se

Storvreta Sports Group:
Jan Volák